15. april 2024
Den internasjonale bransjeorganisasjonen WAN-IFRA har kåret Amedias ALT-tjeneste til Europas beste nyhetsnettsted. “En utmerket tilnærming. En god ide og enkel å bruke,” konkluderer juryen.
Gratulerer med velfortjent topplassering i en hard og prestisjefylt konkurranse.
ALT-tjenesten gir Amedias +Alt-abonnenter tilgang til mer enn 1.000 artikler fra over 100 aviser hver dag.
– Norge kom kanskje ikke til fotball-EM, men ALT-tjenesten fra Amedia har vunnet prisen som beste nyhetsnettsted i Europa, sier en produkteier Mathias Høibakk Bergquist.
– Æren for dette tilfaller fullt og helt gjengen som har jobbet med ALT i et par år nå. Selv hoppet jeg på et tog i full fart for et halvt år siden. At vi dag har mangedoblet antall brukere siden i fjor sommer, handler om små grep teamet har gjort for synliggjøre ALT-universet for flere, sier han.
Mathias sier at brukeropplevelsen og grunnideen har vært god lenge, og at målet alltid har vært å gjøre enorme mengder innhold fra hele landet både relevant og tilgjengelig. Juryen la merke til dette, og roste ALT for sin "excellent approach" som er "a good idea and easy to use."
– Vi er naturligvis helt enige - og går for gull når verdensprisen deles ut i København i slutten av mai, sier en strålende fornøyd prisvinner.
Amedias strategiske partner i Sverige, Bonnier News, vant prisen for beste digitale abonnementsprodukt med +Allt. Utgangspunktet for den svenske suksessen er Amedias +Alt-abonnement, som Bonnier har adoptert og videreutviklet til bruk i sine markeder.