Konsernledelse

Høyoppløselige bilder av Amedias konsernledelse kan lastes ned fra vårt presserom.

Anders Møller Opdahl
Anders Møller Opdahl
Konsernsjef

Opdahl tiltrådte som konsernsjef i august 2020. Han begynte som konserndirektør i Amedia i januar 2017. Han kom da fra stillingen som regiondirektør i NRK. Han har vært sjefredaktør i Nordlys i fem år, og har også vært journalist og nyhetsredaktør i avisa. Anders har også bakgrunn som reporter og vaktsjef i Finnmark Dagblad og A-pressens Oslo-redaksjon, og vært korrespondent for Dagbladet i Nord-Norge.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Gisle Torheim
Gisle Torheim
Konserndirektør økonomi, finans og strategi. Visekonsernsjef

Torheim tiltrådte som konserndirektør for økonomi og finans i august 2015. 

Gisle Torheim er utdannet cand. polit. fra Universitetet i Oslo i tillegg til økonomiutdanning fra University of Victoria i Canada. Han har bakgrunn fra McKinsey og Bertel O. Steen-konsernet, der han har var leder og konserndirektør for strategi og forretningsutvikling og  CFO i Bertel O. Steen Detalj AS.

Før han begynte i Amedia, drev han egen konsulentvirksomhet. 

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Hilde Norddal
Hilde Norddal
Konserndirektør annonse

Hilde Norddal startet som konserndirektør salg og marked 1. september 2021. Hun har ansvaret for Amedias annonsevirksomhet i tett samarbeid med konsernets regioner og mediehus. Hun kom til Amedia fra stillingen som direktør for bankdistribusjon i Vipps. 

Hilde Norddal har bred erfaring fra mediebransjen. Hun har hatt ulike roller og lederoppgaver innen Aftenspostens og Schibsted Norges annonse- og salgsvirksomhet, der hun blant annet har hatt ansvaret for nasjonalt salg i konsernets storbyaviser.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
John Kvadsheim
John Kvadsheim
Konserndirektør med ansvar for trykk og distribusjon

Kvadsheim tiltrådte som konserndirektør i Amedia i august 2013. Han kom da fra stillingen som leder for Amedia Eastern Europe (Trykk Russland) og Amedia Vekst. Kvadsheim har tidligere vært medlem av A-pressens konsernledergruppe, blant annet  med operativt ansvar for A-pressen sin lokale medievirksomhet. Før han kom til A-pressen i 1997 var Kvadsheim sjefsredaktør og administrerende direktør i Nationen. John Kvadsheim er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Marte Ingul
Marte Ingul
Konserndirektør samfunns- og myndighetskontakt

Marte Ingul tiltrådte som konserndirektør for samfunns- og myndighetskontakt i august 2021. Hun kom fra stillingen som stabssjef og byrådssekretær for Oslos byrådsleder Raymond Johansen. Hun har hatt sentrale roller for Arbeiderpartiets stortingsgruppe, partikontor og for det europeiske partiet (PES) i Brussel.

Ingul har redaksjonell bakgrunn fra C-SPAN, Nettavisen og lokalavisene Inderøyningen og Åsane Tidende. Hun har en bachelorgrad i sammenliknende politikk fra Universitetet i Bergen, og en mastergrad i ledelse fra Handelshøyskolen BI.

Stillingen i konsernledelsen er nyopprettet i 2021.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Morten Nilsen
Morten Nilsen
Konserndirektør mediehus

Morten Nilsen har jobbet i Amedia siden 2015. Fram til han kom inn i konsernets ledelse, var direktør for mediehus med et særskilt lederansvar for Amedias storbyaviser. Siden han begynte i Amedia, har Nilsen vært knyttet til mediehuslinjen der han har hatt ulike lederroller som omfatter oppfølging og utvikling av avisene.

Han har bakgrunn fra Berner-gruppen og Dagbladet, og har vært direktør for strategi og forretningsutvikling i NOVA Spektrum. I tillegg har han lang erfaring som konsulent, blant annet i Deloitte. Nilsen er utdannet siviløkonom ved Norges handelshøyskole i Bergen.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Håvard Solheim
Håvard Solheim
Konserndirektør data og teknologi

Håvard Solheim ble ansatt i Amedia i 2004. Før han kom inn i konsernets ledelse, var han utviklingsdirektør med ansvar for Amedias utviklingsmiljø. Han har hatt ulike lederroller knyttet til utvikling og teknologi og hatt nøkkeloppgaver ved flere store utviklingsprosjekter i Amedia, som blant annet etablering av identitetsløsningen aID. Solheim har lang fartstid i konsernet og kjenner vår komplekse virksomhet svært godt.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Ingrid Skogrand
Ingrid Skogrand
Konserndirektør mediehus

Ingrid Skogrand begynte i Amedia i 2023. Som konserndirektør for mediehus i Amedia er hun blant annet styreleder i mediekonsernet Tun Media med mediehuset Nationen, og Mediehuset Nettavisen. Hun kom til Amedia fra rollen som konserndirektør for utgivervirksomhet i Aller Media, der hun hadde ansvar for alle ukepresse- og magasintitlene. 

Ingrid Skogrand har blant annet vært ansvarlig redaktør i KK. Hun har MBA fra Norges handelshøyskole og cand.mag-grad fra Universitetet i Oslo i fagene statsvitenskap, nordisk og litteraturvitenskap.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Markus Rask Jensen
Markus Rask Jensen
Nyhetsdirektør

Markus Rask Jensen ble ansatt i Amedia som direktør for innholdsutvikling i desember 2022. Da kom han fra stillingen som konstituert ansvarlig redaktør i Avisa Nordland i Bodø. Han har også hatt tilsvarendende rolle i lokalavisa Bodø Nu.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Gustaf Eriksson
Gustaf Eriksson
Konserndirektør for abonnement

Gustaf Eriksson har jobbet i Amedia siden 2015, og kom fra stillingen  som analysedirektør i Amedia. Han har hatt ulike lederroller innenfor analyse og abonnement i selskapet.

Eriksson har det overordnede ansvaret for Amedias abonnementsvirksomhet. Det innebærer ansvar for å utvikle abonnementsøkonomien, og overordnet ledelse av enhetene forbrukermarked, kundesenter og forbrukersalg i Amedia.

Før han kom til Amedia hadde han lederroller i det danske selskapet Capana, som leverer fakturerings- og forretningsteknologi til telekommunikasjonsbransjen.

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Amedia logo

Telefon 22 00 90 00

Org nr. 917 127 328

Personvern

Besøksadresse

Schweigaards gate 15
Postboks 1168 Sentrum
0107 Oslo

Fakturaadresse

(selskapsnavn AS)
Postboks 123
2027 KJELLER