Får ansvaret for Amedias salgsarbeid


Hilde-Kristin Norddal (44) er ansatt som konserndirektør for salg og marked i Amedia og blir en del av konsernets ledelse. Hun kommer fra Vipps, der hun siden 2017 har vært direktør for bankdistribusjon.

Etter fire år borte fra mediebransjen gleder jeg meg stort til å returnere og ta fatt på det viktige oppdraget Amedia har i lokalsamfunnet, og ikke minst styrke avisene i et utfordrende annonsemarked med et stort mulighetsrom. Det blir absolutt vemodig å forlate Vipps, et fantastisk selskap i voldsom vekst. Læringen rundt forenkling, kunden fremst i panna, tverrfagligheten og farten man har i Vipps tar jeg med meg inn i ny spennende rolle. Og så ser jeg skikkelig frem til å bli bedre kjent med folka i organisasjonen over det ganske land, sier Hilde-Kristin Norddal.

 

Hun har lang bakgrunn fra mediebransjen, og hadde i ti år ulike roller og lederoppgaver innen Aftenspostens og Schibsted Norges annonse- og salgsvirksomhet. Blant annet har hun hatt ansvaret for nasjonalt salg i konsernets storbyaviser. Hilde-Kristin har også vært ansatt i Nordlands Framtid og Bodø Nu. 

Konsernsjef Anders Møller Opdahl i Amedia er godt fornøyd med ansettelsen av en svært kompetent og erfaren bransjeperson til å lede dette viktige området for konsernet. 

 

Hilde-Kristin får ansvaret for å lede og utvikle en av de største annonseporteføljene i medie-Norge og skape en entusiastisk og moderne salgsorganisasjon, der Amedias lokale medier står i front i den digitale endringsreisen som preger vår bransje. Jeg er trygg på at hun, med sin bakgrunn, er den rette til å videreutvikle vårt salgs- og markedsarbeid og sørge for at vi kan tilby treffsikre og gode annonseprodukter til våre kunder, sier Opdahl.

 

Hilde-Kristin Norddal tiltrer stillingen 1. september.